Výchovný poradca
PhDr. Veronika Bisaki, PhD. MBA Prof. Eva Gajdošová, PhD. |
Úlohy výchovného poradcu vyplývajú priamo z filozofie Súkromnej základnej školy, ktorá sa zakladá na humanistickej filozofii a myšlienke pomoci každému dieťaťu, bez rozdielu, v snahe o rozvinutie všetkých jeho silných i slabých stránok. Medzi základné ciele výchovného poradcu patrí:
- vychovávať k mravným hodnotám a prosociálnemu cíteniu, pozitívnemu postoju k zdraviu a neohrozujúcemu životnému štýlu,
- zabezpečovať aktívnu ochranu detí pred sociálno-patologickými javmi,
- realizovať princíp včasnej prevencie a eliminácie záškoláctva, kriminality s priebežným monitorovaním zmien v správaní žiakov,
- riešiť prípady rizikového správania žiakov aj v spolupráci s ostatnými príslušnými inštitúciami,
- informovať rodičov o preventívnych aktivitách školy,
- zvyšovať pocit bezpečnosti u žiakov a rodičov,
- zvyšovať úroveň právneho povedomia a informovanosti u žiakov poskytovaním aktuálnych informácií žiakom, rodičom, ale aj usmerňovaním triednych učiteliek a vychovávateliek v oblasti aspektov normálneho a patologického správania,
- učiť žiakov vyhľadať odbornú pomoc a komunikovať so špecializovanými službami v prípade potreby – linky dôvery, krízové centrá…,
- vo vyučovacom procese uplatňovať princípy humanizácie, vytvárať zdravú klímu medzi žiakmi, viesť ich k harmonickým medziľudským vzťahom pre život, viesť ich k tendencii odolávať a minimalizovať škodlivé tlaky rovesníkov,
- v prípade oprávneného podozrenia na porušovanie zdravého osobnostného vývinu, prípadne zneužívania žiakov, bezodkladne sa zabezpečí ich aktívna ochrana,
- v prípadoch podozrenia z ohrozovania mravného vývinu žiakov bezodkladné riešenie vzniknutého problému s CPPPaP, podľa potreby aj s pediatrom, sociálnym kurátorom či policajtom,
- výchovná poradkyňa registruje priebežne záškoláctvo, úzko spolupracuje s triednymi učiteľmi s cieľom včasného zistenia záškoláctva, po zistení záškoláctva nadviaže kontakt s rodičmi, v spolupráci so školskou psychologičkou vynaložia maximálne úsilie presvedčiť žiaka, aby svoju dochádzku do školy zmenil.